top of page
  • Writer's pictureiBounceBack

Be a peacock among pigeons and never let anyone break your stride!

Dit is mijn personal brandstatement. Wat is jouw personal brandstatement?


Ik voel mij aangetrokken tot pauwen vanwege hun sprankelende en intense groene, blauwe en paarse kleur, maar ook omdat ze trots zijn op zichzelf en een ‘bad ass’ attitude hebben. Mijn liefde voor kleur heb ik meegekregen van huis, niet zo raar met een moeder als kunstenaar. Maar het uitvinden wie ik echt ben, dicht bij mijzelf blijven (ook bij tegenslag) en voor mij goede keuzes maken is niet een vanzelfsprekendheid geweest.


Ik ben de drie banken waarvoor ik gewerkt heb dankbaar voor alle kansen die ik gekregen heb om mij te ontwikkelen en om ervaring op te doen. Maar de koek was op een gegeven moment op. Banken zijn veranderd over de jaren en ik ben ook veranderd.


Een sleutelmoment voor mij is geweest toen ik boventallig werd bij de Rabobank in 2019 en de ruimte kreeg en nam om afstand te nemen. Fantastische begeleiding van Bert Cohen van 4C heeft eraan bijgedragen dat ik scherper naar mijzelf ben gaan kijken en naar wat ik wilde doen in de 2de helft van mijn loopbaan. Opleidingen op andere vakgebieden zoals vitalogie, talent professional en imago styliste plus een aantal interimopdrachten (bij een museum, maar ook bij een bank) droegen bij aan niet alleen het beslissen wat echt bij mij past, maar ook het aandurven om het op te volgen.


Ik zorg dat ondernemende vrouwen duurzame keuzes kunnen maken voor het vervolg van hun werk en leven. En wel door aan de slag te gaan met zowel hun innerlijk als ook hun uiterlijke presentatie.


Als je weet wie je bent, wat je wil en wat je wilt uitstralen en dit ook in de praktijk brengt dan kun je focus aanbrengen en voor jou goede keuzes maken. Dat betekent je vitaal voelen, weten wat je talenten en drijfveren zijn, maar ook je stijl en kleurkeuze in lijn brengen met wie jij bent en je persoonlijke imago.


Het hebben van een personal brandstatement is niets meer of minder dan een zin die echt over jou gaat en een houvast geeft om bij jezelf te toetsen of je dicht bij jezelf blijft. Je kunt het eindeloos gebruiken: als mensen vragen wat je drijfveren zijn, als je twijfelt over een levenskeuze, als je solliciteert op een baan, als je kleding gaat kopen, als leidraad voor je berichten op social media en nog veel meer. Met andere woorden: dit ben jij!




1 view0 comments

Recent Posts

See All

De aaibare manager

Van de week bij een netwerklunch had onze voorzitter een prachtig zacht roomwitte trui aan. Je weet wel zo een waar je gelijk aan wil zitten. Nou dat deed ik dus ook. Ik aaide haar over haar arm en ik

Rebel with a cause

Wil je veranderen wat niet werkt? Laat de rebel in jou zien. “Ik voel dat ik vastzit binnen deze sector waar ik steeds tegen dezelfde issues aanloop, ik weinig invloed heb en ik mijzelf moet conformer

bottom of page